ekor-ekor

Thursday, July 9, 2009

Contengan Warna Digital


Lagi digital study, watak Mikaela lakonan Megan Fox dalam Transformers, walaupun hakikatnya aku tak tau part mana yang boleh buat orang kenal awek dalam gambar ni adalah dia. Atau ringkasnya nak cakap muka tak sama langsung! Aku dah start 'jatuh cinta' kat minah ni masa filem pertama Transformers dulu. Walaupun real life attitude minah ni agak tapir jugak, tapi aku peduli apa. Bukan nak buat bini pun.

Bercakap pasal digital, beberapa nama digital artist yang aku minat adalah Benjamin, Katsuya Terada..kalau kat Malaysia aku suka Puppeteer, Zamzami, dan Adijin. Pun begitu, aku rasa aku paling banyak refer dengan kerja-kerja Aadi Salman (Adijin), aku suka style digital beliau yang kasar dengan stroke yang padat. Aku rasa style gini paling dekat dengan aku dan paling aku layan kepala.

Pasal kerja di atas, benda ni cuma contengan digital yang aku buat untuk mendekatkan aku dengan mouse laptop aku. Sebab sebagai seorang kidal, aku sedikit kekok dalam menggunakan mouse yang sememangnya dicipta untuk manusia bertangan kanan.

ps: Ops, satu lagi sekalung tahniah kepada saudara Adijin yang dengarnya akan bertolak ke Kanada kerana mendapat kerja di sana sebagai concept artist. Aku akan rindu komik-komik beliau terutamanya Siapa? yang belum habis pun keluar kat Komikoo. Good luck kepada beliau!

2 comments:

Tengku Aizad said...

haha..tangkap cintan..
horny la tu..

Midi Vader said...

alamak...aku telah disalah erti.haha